Stockholm za dvě koruny - fotoblog z podzimních Benátek Severu

Svět se zbláznil a Michael O´Leary je toho důkazem. Díky jeho nabídce, na zpáteční let za cenu Kč 2,- včetně všech poplatků z Prahy do Stockholmu (Skavsta), jsem vyrazil na návštěvu hlavního města Švédska. Vlastně mě ten let stál koruny 4,-, přibral jsem s sebou totiž i svojí drahou polovičku :-).

Vyrazili jsme časně ráno, neboť letadlo odlétalo v 9:35, s sebou jsem měl akorát fotobatoh a moje drahá měla malý batoh s hygienou a nějakým tím prádlem pro nás pro oba. Jeli jsme pouze na 2 dny, tak jsme toho víc nepotřebovali. Na letišti jsme museli tradičně projít kontrolou, zdali nejsme teroristi, tentokrát měl službu u rentgenu obzvláště arogantní floutek, ale to je na Ruzyni už asi folklór. Nicméně nakonec jsme byli označeni za způsobilé k letu a proto jsme vyrazili na náš gate. Zde již stála pěkná fronta lidí, takže jsme se pro jistotu posadili a počkali až se lidé odeberou do autobusu - pravidlo: poslední do letadla, první z letadla se opět ukázalo jako funkční. S Ryanair jsme letěli poprvé, tak že pro nás byla nová zkušenost, že jeden nešťastník měl svoje zavazadlo asi o 2 centimetry širší, než určoval jakýsi box, načež byl nemilosrdně vykázán z řady a musel si nejspíše připlatit - nu což pravidla jsou pravidla, ale stejně 2 centimetry...

Na Skavstu jsme dorazili něco po 11h, to je vzdáleno cca 110km od centra Stockholmu. Z letiště je možnost dostat se do Stockholmu autobusem, např. se společností Flygbussarna, jejíž autobusy odjíždějí po každém příletu letadla. My jsme nakonec využili nabídky Ryanair a cestovali s jejich Fly by coach. Cesta za jednoho měla stát původně 89SEK, ale zrovna měli nabídku na cestu za 50SEK pro dva - no nevyužijte toho. V centru Stockholmu, na centrálním nádraží, jsme byli něco po jedné. Slupli jsme něco málo, abychom se posilnili a vyrazili objevovat Stockholm. Dnešní odpoledne jsme se rozhodli věnovat starému městu - Gamla Stan. Toto se rozkládá na jednom z mnoha ostrůvků, na kterých se Stockholm rozprostírá. Gamla Stan je spojen s ostatními ostrovy několika mosty a nachází se jenom kousek od hlavního nádraží. Na ostrovně se nachází Královský palác, v blízkosti je Švédský Parlament, budova Národní Opery a jiné zajímavé stavby. V Gamla Stanu je omezena automobilová doprva, což je velmi příjemné a tak jsme se procházeli uličkami, až jsme došli ke královskému paláci. Ve starém městě jsme strávili cca 2-3 hodiny a jelikož jsme se nacházeli ve Skandinávii, zapadlo slunce už kolem  4 hodiny. Světlo ale ještě bylo cca do 5-ti hodin.

Vyrazili jsme do hotelu, který se nacházel cca 30 minut příjemné chůze od starého města. Pro náš pobyt jsme zvolil hotel Scandic Anglais. Jakmile jsme přišli a nahlásili se, byli jsme konfrontováni s příjemnou novinkou, že jsme byli upgradováni z našeho standard room do superior room. Pokoj byl krásný, ale příliš dlouho jsme se v něm nezdrželi a vyrazili do nočního Stockholmu na večeři. Oba milujeme sushi, tak byl výběr celkem jednoduchý. Mňam, byla to dobrota.

Ráno jsme vyrazili z hotelu a namířili si to k nábřeží, kde jsme zakoupili lístky na výletní loď, která nás provezla okolo ostrova Djurgården, po tzv. Royal Canal Tour. Poté jsme zamířili do Vasa Museum, kde se nachází jediná dochovaná loď na světě, pocházející ze 17.století - je to opravdu nádhera a vřele návštěvu Vasa Muzea doporučuji. Den se přehoupl do druhé poloviny a my jsme vyrazili do venkovního Skansenu, který se nacházel kousek od Vasa Muzea. Do tohoto Skansenu byly dovezeny všemožné ukázky obydlí z celého Švédska, tak že je to takové malé koncentrované Švédsko. Skansen nenabízí nejenom pohled na architekturu budov, ale také poskytuje možnost poznat Skandinávská zvířata. Pro mě osobně bylo zajímavé spatřit např. Rosomáka, Losa, Medvěda, Vlka, Soba a další zvířata. To už se ale den nachýlil ke konci a my jsme vyrazili k hlavnímu nádraží, odkud jsme odjeli večer zpět na Skavstu, kde jsme se ubytovali v hotelu Connect, který se nachází cca 2 minuty od terminálu. Okna mají velmi dobře utěsněná, tak že jsme se (tady alespoň já) dobře vyspali. Ráno jsme odlétali už v 7:35, tak že jsme stihli nakoupit nějaké suvenýry a tradá domů.

Výlet to byl moc příjemný a Stockholm, byť to není pro Čechy nejspíš příliš populární destinace, mohu vřele doporučit. No a fotky? Bylo co fotit a dokonce nám vyšlo počasí, byly to prostě povedené 2 dny.

Děla a čestná stráž na nádvoří královského sídla

Budova Švédské Opery

Čtvrť ambasád, věž je součástí Skansenu

Nordiska Museet na ostrově Djurgården

Nábřeží Strandvägen, nejprestižnější adresa ve Stockholmu, byt zde má např. Björn Borg, či Per Gessle

Vasa Museum - potopená loď ze 17.stolení

Telefonní budka s moderním přístrojem uvnitř, bohužel tento měl jednu vadu a to tu, že byl uvnitř kompletně zeblitý :-)

Krása ve Skansenu

Podzimní pohádka

Domky, domečky....

Páv a Zubr

Místní medvěd...

Vlevo 2. nejvyšší stavba ve Švédsku věž Kaknästornet, na vrcholu je restaurace s údajně nejhezčím pohledem na Stockholm

Cesta ve Skansenu pokrytá listím, těsně před západem slunce...

Věž ve Skansenu - pokus se Zonerem...

Sídlo Krále

Ačkoliv to posledních pár dní nevypadá, tak vězte, že nad mraky je sluníčko, a že se nám zase brzy ukáže

Autor: Petr Čunderlík | středa 4.11.2009 7:47 | karma článku: 31,29 | přečteno: 4190x

Petr Čunderlík

Chci mír za jakoukoliv cenu!

Jak můžete kritizovat někoho, kdo nechce válku, ale chce mír? Copak může být požadavek na řešení konfliktu mírovou cestou v něčem špatný? Mohli jsme žít v míru a prosperitě, stačilo jenom obětovat Ukrajinu...

2.4.2023 v 14:44 | Karma: 31,78 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Politika

Petr Čunderlík

Diagnóza české vlajky na profilu

Rozmohl se nám tu takový nešvar, kdy se česká vlajka až nepříjemně často vyskytuje v profilech všelijakých dezolátů a jiných nedouků, kteří si pletou vlastenectví s nacionalismem a mnohdy i tu naši vlajku s vlajkou jiného státu..

28.7.2022 v 11:03 | Karma: 25,78 | Přečteno: 1119x | Diskuse| Společnost

Kolocovy: Zneužívání "metoo" na český způsob

Někteří lidé si prostě myslí, že když si načmárají na ruce heslo "metoo", tak se tím automaticky legalizují jako oběť sexuálního zneužívání a násilí, ať se jim přihodilo cokoliv.

19.1.2021 v 10:39 | Karma: 40,64 | Přečteno: 2100x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Ve stínu krále... (fotoblog)

Keňa! Můj druhý domov, srdce Afriky a místo, kam se vždy rád vracím. Žluté pláně Masai Mary, červená zem v Tsavu a majestátní Kilimandžáro v parku Amboseli spolehlivě rozbuší mé srdce. Afriko, má velká lásko, zase jsem doma!

18.3.2016 v 9:24 | Karma: 24,91 | Přečteno: 1253x | Diskuse| Fotoblogy

Jarní fotolovy... (fotoblog)

Jaro se pomalu chýlí ke konci a vládu bude přebírat léto, proto je myslím si vhodný okamžik se podívat, jaké to jaro letos bylo. Krom jiného jsem si konečně našel čas na českou přírodu, kterou jsem tak dlouho zanedbával...

15.6.2015 v 12:30 | Karma: 32,80 | Přečteno: 1830x | Diskuse| Fotoblogy

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Gruzínský parlament schválil zákon o zahraničním vlivu, poslanci se poprali

14. května 2024  14:06,  aktualizováno  15:46

Gruzínský parlament schválil návrh zákona o zahraničním vlivu, který prosazuje vládní strana...

Traktor je po střetu s vlakem na dva kusy, řidič zničeného stroje se zranil

14. května 2024  15:30

Traktor a osobní vlak se odpoledne srazily u Sovětic na Královéhradecku. Řidiče traktoru s tržnou...

A z nebe pršely peníze. Akce tiktokera v Curychu se zvrtla, v davu se zranilo dítě

14. května 2024  15:27

Švýcarský tiktoker Oracle o víkendu vyvolal rozruch v Curychu, když ohlásil, že na tamní louce...

V cele hornoslavkovské věznice hořelo, trojice odsouzených zapálila matraci

14. května 2024  14:53,  aktualizováno  15:26

Při požáru vybavení jedné z cel v areálu věznice v Horním Slavkově na Sokolovsku zasahovaly v...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz

najdete mě také na facebooku: